måndag 17 september 2007

Pippi å ja


Det känns som att jag vill så mycket men energin räcker inte till mer än det vardagliga...buhu.Har sovit middag varje dag sedan i fredags i minst en timme.Det är sååå sköönt.Pippi Långstrump har ju en härligt avslappnad attityd till livet.Hon vill gå i skola i Australien för där går de bara i skola på fredag och då bara om de har några böcker och det har de inte för de äter godis hela dagarna och det de lär sig på skolan är att slå in kola i papper.På frågan om barnen inte får ont i tänderna av allt godis svarar hon enkelt:De har inga tänder för de har de dragit ut för länge sedan så de kan inte få hål i dem.That´s my kind of girl.Pippi,jag önskar jag vore som du!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har blivit så trött nu när hösten är här, känns lite segt. Mörkret gör en så trött.

Anonym sa...

Hmm... helst av allt skulle jag nog ändå vilja ha Pippis Gullpengar.

Oj så härligt att sova middag! Så underbart ljuvligt...

Jag glömde lämna dina scarfs på jobbet i helgen. Sorry! De ligger här i kartongen och väntar...

Ha det!

Anonym sa...

Helt klart behöver du vila - under hösten går jag också ner i varv, det är rätt så skönt faktiskt!
KRAM!

Maria sa...

JAg tar en Powernap varje dag nu när jag är hemma med barn och skulle nog i ärlighetens namn alltid behöva det även när jag jobbar, men jag sover bara max en kvart och blir som en ny människa efteråt...

Anonym sa...

Sova middag är skönt! Jag har sällan ro i kroppen att göra det, men när jag väl gör det så är det verkligen härligt.

Ja pippi hon har minsann svar på allt hon :)

Anonym sa...

Pippi är min absoluta favorit bland alla ! Hon har svar på allt...
Ha en fin tisdag !
*
KRAM EVA