fredag 30 november 2007

Julpyntat fönster


Jag hade tänkt ta kort på allt mitt julpynt,men batterierna i kameran tog slut och det är ju inte första gången det händer s.a.s =).Detta är 11-åringens fönster.Hans älsklingsfärg är rött så han tycker att han är i himmelriket just nu.
Jag har gått an och städat och rensat i dag och min man har kört saker till tippen och till kupan och det är så befriande att få rensa och bli av med sånt som inte används och så kan det komma nån annan till godo.Ett riktigt halleluja moment.Jag har verkligen gått an som en Duracellkanin och fortfarande har jag energi kvar.Det gäller att smida medan järnet är varmt..Mitt i all städning och rensning så fick jag för mig att jag skulle måla om mina s.k mormorshyllor från köket.De är i furu och inte vackra,men jag tänkte att med lite svart färg så kan de få hänga med ett tag till..om det blir fint vill säga.Jag hann nästan ett helt varv på den ena (har två) och sen tog färgen slut så nu väntar jag på ett tillfälla att fara ut och köpa mer för att kunna fortsätta och sätta upp julgardiner och julstjärnorna igen.Jag ska gå en bloggrunda innan jag förtsätter med stök här hemma.Ha en riktigt skön fredagkväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Vilken fin julstjärna och jag måste ju fråga vart du har köpt den nånstans?