onsdag 9 januari 2008

Detta är jag


Lilla My är en figur i Tove Janssons böcker och serier om mumintrollen. My, som är lillasyster till Mymlan, är ett litet busfrö som gör som hon vill och retas med mumintrollen. Ändå kan hon ställa upp för Mumintrollet om han behöver hjälp och hon är inte elak utan bara busig. Lilla My kan också bli riktigt arg ibland och då bits hon.Hon älskar katastrofer, och ser till att sånt händer. Hon är gladlynt och aggressiv och totalt respektlös, men aldrig elak
Källa :Wikipedia
Då måste min man vara Mumintrollet för det är honom jag hjälper i bland..
;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha! Ha! Kommer ihåg när jag läste för mina barn om Mumintrollen - lilla My var en av mina favoriter.. ett riktigt busfrö!
KRAM!
Liza, vardagslycka

Maria sa...

Jag har länge identifierat mig själv med Lilla My och har fakiskt ett silverhalsband med henne som jag haft i många år.