lördag 26 januari 2008

Oj,oj,oj så mycket Marimekkotyger


Jag har varit till mina föräldrar och åkte då över till Torneå och gick in på Marimekko/Pentik butiken där och jag höll på att smälla av.Vilket tygsortiment av Marimekko tyger de hade och dessutom var det både 30 och 50 % rabatt på en del.Jag kan säga att det var tur för butiksinnehavaren och säkert även min plånbok att jag kom dit en halvtimme innan stängningsdags för jag blev som galen av att försöka välja nåt tyg.Jag kunde i alla fall bestämma mig för en gul/grön Unikkomönstad duk av Maija Isola innan jag var tvungen att gå.Men nu har jag hittat ett till paradis förutom IKEA när jag hälsar på mina föräldrar :).Jag köpte ett plåtburksset på IKEA som jag blev glatt överraskad av när jag kom hem och såg att det var tre olika mönster på burkarna när jag öppnade det.Superläckra burkar..Mannen har med sig minneskortet till kameran i Stockholm så jag kan visa bild på dem senare.
För övrigt kan jag säga att jag flydde lite i från snöstorm och skottning och hämtning av ved i fredags när jag for.Mannen valde inte den bästa helgen (för mig) att åka på :).Snöstorm,kallt och MASSOR med snö.Jag skottade fram bilen och i rena glädjeyran av att det gick så åkte jag och de minsta med gården oskottad så när som på platsen där bilen kunde ta sig ut på.Jag hade nån slags önskan att allt skulle ha smält bort eller att nån av misstag skulle ha råkat skotta bort allt till i dag.Men nehä då.Snön låg kvar och det var 14 ! grader i huset när vi kom hem...Nu har jag hämtat ved i alla fall och fått upp värmen i huset och jag tycker det är en underbar fördelning av hushållsarbete att mannen hämtar ved och skottar så kan jag städa inomhus ..med glädje :)
Ps.det blev ingen målning i helgen heller ds

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej"nästan grannen"!! Nää...jag har inte slutat blogga...fast man kan tro det nästan! Jag har jobbat många kvällar å då blir jag lite osynlig på bloggen....åsså är det ju sååå jobbigt att jobba heltid!! Fatta så trött man är när man kommer hem!!! Blää...Tur att jag slutat shoppa så behöver jag inte ut på stan..haha!
Berättade för M (min sambo) att jag köpt olle men det var okej. Jag tänkte att "skit, där rök mitt shopstop"
Däremot finns det en bok jag vill ha; Tänd dina stjärnögon (?) av Lou Rossling, men den fanns på bibblan....fast det var kö på den å jag har plats 5!!! ..eller 4?
Det där Marimekkopaltatset måste du ge mig vägbeskrivningen till!! Det lät inte alls dumt!!
Blir det i köket du målar vitt eller????
Älskar ditt gula tyg, gult blir man glad av!!
Men vad är det för burkar du köpt då??? Väntar med spänning på att få se dem!

Ha det så bra!! Sov gott!!
Kram!!

Martina sa...

Tack för tipset om Marimekko-butiken.

Unknown sa...

Ja, den butiken MÅSTE man ju besöka vid nästa IKEA-resa. Jag har iofs bara varit till Ikea i Happis 2 ggr, jag som trodde att jag skulle "ränna där jämt".
Men men det kräver trots allt en hel dag.
/B
www.lyckligagatans.blogg.se