fredag 15 februari 2008

TV 3


Bild från Aftonbladet.
Vi har Canal digital som tv leverantör och har hu äntligen fått Tv3.När jag var ensamstående hade jag Tv3 och jag älskade att se på Oprah Winfrey.Nu kan jag göra det igen.Så i dag har jag sett Oprah och det handlade om ett par som har samlat på sig bråte ,kläder,tv apparater,räkningar mm.mm under 35!! års tid.De fick hjälp av ett team på 100 människor att tömma huset för att kunna börja om från början.Med så mycket grejer hade ingen luft kunnat cirkulera och möss hade byggt bon under alla kläder i sovrummet.Teamet rensade ut bl.a 68 ton skräp som tog hela teamet två månader att göra. Efter utrensning kunde de ha en utförsäljning av grejer i ett 900 kvm fullproppat garage bl. a 3000 skor,3000 handväskor.Boningshuset var på 287 kvm och te.x matsalen hade familjen inte kunnat använda på 12 år..De hade dessutom ett trippelgarage full proppat med grejer.
13000 dollar fick de efter att ha sålt alla grejer.Under sju veckor fick de flytta ut för att sanera huset från bl.a svartmögel och för uppfräschning med målning,tapetsering.Stoppade möbler och mattor var de tvungen att slänga pga hälsoriskerna.
Puh,puh,puh...Resan att rensa var så otroligt känslomässig för alla inblandade och barnen som hade slagit larm grät floder när de fick återse sina rum som städade.
Där kan man snacka om Feng shui.Jag kan riktigt känna lättnaden att få bli av med allt.Problemet tror jag är om de inte får hjälp med att se varför de har samlat på sig så mycket grejer kommer att fylla på huset igen.
I dag har hela vår familj städat så nu är huset så rent och dammfritt och det gjorde vi innan vi såg Oprah =)..Hoppas att ni får en trevlig helg!

3 kommentarer:

Maria sa...

Men då är man ju iallafall inte den värsta prylsamlaren på den här planeten, puh!! =)

Anonym sa...

Ha en fin helg!/Lisa-lisasbibliotek

Anonym sa...

Jisses, borde man inte vakna upp själv lite tidigare? Så otroligt hemmablind borde man ju inte bli tycker jag. Min röra känns genast bra mycket lättare haha =) Trevlig helg!