lördag 2 februari 2008

Vitt på G



I dag har jag börjat måla köket och nästan hela är färdigt.Från grått till vitt och jag är så nöjd hittills och det har blivit så mycket ljusare redan. När jag köpte tapeterna som hänger där nu så köpte jag dem som gråa och i affären såg de gråa ut och det stod också på dem att de skulle vara det.Hemma i vårt kök har de i mina ögon aldrig varit gråa utan beiga och bruna...och jag är ingen beige/brun gillare...Återkommer när allt är färdigt.På bilden ser ni äldste sonen som ger mig ett handtag som jag till en början inte var så villig att ta emot men som den tålmodiga (och det är en lögn ;)) mor jag är så fick han det..Ha en trevlig lördagkväll :)

7 kommentarer:

hem ljuva hem- helena sa...

Så roligt att få målat och fint hemma!

IKT i min vardag sa...

Den vita färgen gör underverk med det mesta!:-)
Vilken vacker spis ni har!

MVH Linda

I Veras hus sa...

Vitt funkar alltid! Vårt sovrum är ljust grått(som vi har i nästan hela huset), men jag vill göra en makeover i sovrummet, och då får det bli vitt!

Otroligt fin spis, är det täljsten?

Jag har förstått att du, som jag, gillar tyg!:-) Just det där Mairo-tyget är väldigt fint!
Dessutom att få gå in i en Marimekko-butik med REA!!!ojojoj..
Kan man låta bli att handla?
Jag vill ha så många tyger framme, men det är ju svårt att hitta plats till alla.

Anonym sa...

Åhh det där blir ju super! Ljust och fint. Vi har grått i hallen och jag har också funderat på att måla om där...tycker det är mörkt och dystert! Kram

Maria sa...

Ska bli spännande att få se det klart sedan!

Anonym sa...

Vad fint det blir! Vi har också gråa tapeter i köket, och dom kan skifta i alla möjliga färger tycker jag... Ibland ser de svagt gröna ut, ibland beiga..

Ska bli roligt att se slutresultatet :) Vilken duktig son du har! Kram, Sofie

EVA / whiskyochchampagne sa...

Vi funderar fortfarande om det blir vitt i hela köket eller om vi kanske tonar det mot ljusgrått istället...
Vårt kök är ju väldigt stort och högt i tak och vi är lite tveksamma om det blir för mycket vitt...fast jag älskar ju vitt ! Världens bästa färg !!!
Spännande att få se hur det blir hos er...
***
KRAM EVA