måndag 14 april 2008

Stockholm apartment


Jag fick min bok i dag som jag beställt genom Yvestown.Yippie cayeee!Som om huvudet inte var fullt nog ändå...men jag sparar den till när det inte snurrar på lika häftigt som just nu.11-åringens och 5-åringens rum är färdiga och jag tycker själv att de blev jättefina.Trappen ner till källaren står på tur men vi får ta det i den mån vi orkar och hinner.En del dagar har jag önskat mig ett maddrasserat rum så att jag inte gör illa mig när jag i frustrationen över barnen gnabb,ret och emellanåt slagsmål,kastar mig själv i väggen.Låter det hemskt???Jag har ju inte gjort det men tanken har funnits där ;)(nu är jag ironisk om ni inte redan förstått det).Jag försöker att ta det lugnt och ta en sak i taget och de senaste dagarna har det ändå gått rätt hyfsat. Jag har en nervös läggning som gör att jag inte tål stress.Jag blir lätt ilsken och då fungerar städning som en terapi för mig.Att få göra av med inneboende energi i städning älskar jag och så blir resultatet så rent och snyggt..Bloggen och datorn kan stessa mig också så jag har inte varit många stunder framför datorn på sistone och det är faktiskt skönt. Jag är lugnare av det för jag kan lätt fastna här när jag börjar...Nu ska jag återgå till att bloggpausa men kanske (vill inte lägga några krav på mig)jag visar nåt av de färdiga rummen i morgon.Ha det bäst och njut av vårvädret som tydligen ska komma hit till norr nu också ...ÄNTLIGEN!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Ta det lugnt och i din egen takt. Det är faktiskt skönt med en paus från datorn då och då!
Huvudsaken är att du kommer tillbaka!
KRAM!/Liza

EVA / whiskyochchampagne sa...

Madrasserat rum...kanske det vore nåt ?! Hoppas du kan hitta DIN egen "hastighet" och slippa dras med i kidsens...
Och bloggpaus är nödvändigt, för att få inspiration igen !
***
KRAAAM EVA

Maria sa...

Datorn kan verkligen stressa så ibland är det skönt om man bara kan strunta i den...men jag bloggar ju varje dag så det går ju sådär lagom bra att låta bli =)
Lycka till med alla projekt!!