torsdag 29 maj 2008

Vilken bloggtyp är du?


Jag hittade detta hos min kompis Ingela och det var...hm...intressant ;).Så här står det om mig som bloggare.Sant eller falskt?Jag vet inte

"Hmm... Det där skulle kunna bli riktigt intressant!"
De sanna tänkarna i ordets ursprungliga bemärkelse - ständigt sysselsatta med att studera, systematisera och bedöma idéer och möjligheter. Logisk analys av abstrakta idéer är mums för Tänkare! Särskilt de introverta Tänkarna kan ägna så mycket energi åt sina tankar att de helt glömmer bort både världen och den egna kroppen. De utåtriktade är ofta i full färd med att strukturera upp tillvaron eller andra människor istället. Tänkare är också ofta mycket intresserade av ord och språk - mästare på alfapet eller kunskapsspel. Och lika ofta riktigt jobbiga för andra genom att göra hårfin distinktioner mellan ord eller idéer.

Det som framförallt driver Tänkare är möjligheter - de kan därför ofta framstå som lite i det blå eller att tänka "för mycket". Vill du få en Tänkares uppmärksamhet - pröva "hmm... det här var verkligen ett klurigt problem.. eller har du nån smart lösning på det här problemet?.".

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej! Det är ju roligt med alla knasiga bloggtest. Om jag inte minns fel så var du och jag samma hundras, men i detta skillde vi oss åt. Jag fick "vårdaren" som resultat...

Anonym sa...

ahaaa -så det åt det hållet ni köpt stuga! Då är vi kanske stuggrannar då?? Nä, skämt åsido, vi har stugan i Harads och dit är det väl 7 mil från Gunilla....men vi passerar hennes fina butik ofta (vi har ju mormor där åxå -å kusiner mfl)vad köpte du då? Stig Lindberg eller? Jag blir ju så nyfiken! jag brukar skoja och säja att jag skulle klara mej med två affäreer här i norrbotten- hennes butik och Katarinas....det är typ bara där jag handlar.....titta! Nu fick du en novell av mej också! Det var roligt att höra av dej, ha en bra vecka-det ska visst bli bättre väder närmare examen! Kram!