onsdag 1 april 2009

Jag,en blivande student


På måndag börjar jag med att läsa in två ämnen som jag saknar för att gå vidare med mina studietankar.Det känns så roligt.
Solen skiner och jag ska ut och ta en promenad.
Nedräkningen inför USA resan har börjat.14 dagar kvar.Yippie.
Date med två kompisar på fredag varav en jag inte träffat så ofta.Tjejkväll på måndag med middag och goa vänner.Vännen som har återvänt hem efter tre månader i exil.Städade nedervåningen i går och vek undan tvätt och det kändes skönt.I bland kan jag känna mig irriterad utan att veta riktigt varför .I går kan jag säga att städningen fick mig på bättre humör för det var d a m m i g t och det retade mig.När jag tog tag i det så förstod jag att det var det som spökade och ville bli gjort för att min irritation skulle släppa.Städning är en underskattad terapiform :)
Jag har varit ensam med endast två barn sen i söndags så vi har passat på att vara på bio en kväll och i går kväll var det slalom för barnen medan jag var med vänner.Mannen har spenderat dagarna med de andra två i stugan och haft det skönt med mycket utelek och vedeldad bastu.
Nu ska jag ut och gå.Ha de´!
Bild från Sofie Andersson

3 kommentarer:

tinaminastina sa...

Å vad kul det låter!Vad spännande med kommanade studier.Jag hade tanken också,vet dock inte om jag är färdig(tillräckligt pigg)än för det,men vi får se.

Det där att städa sej till ett bättre humör känner jag igen mej i...tror jag ska ha lite terapi strax=)ska ge mej på mina skitiga köksfönster innan solen kommer till den sidan!

Spännande också med USA resan...härligt !

Ha det gott å kram på dej!

tina

Pointerliv sa...

Förstår att du längtar till USA! Så du ska börja läsa jag tyckte du sa det när vi var på havsbadet med jobbet.Du verkar haft en härlig helg , det är ju så skönt ute nu så man vill bara vara ute hela dagarna. Ha det så bra och hälsa familjen, så ses vi väl snart.
Kramar från Åsa:)

Vickan sa...

Nämen, se där!Du kommer att älska att plugga. Vad är det du ska läsa?