lördag 4 april 2009

Lördag


Jag och barnen har tagit en tripp till mina föräldrar och en sväng till Haparanda.Mannen jobbar natt i helgen och som en fin (tystare omgivning)gest så passar det ju utmärkt att lämna hemmet då.Jag var in på Ikea för att de små skulle få leka i leklandet.Jag handlade inte men tog en rundvandring i alla fall.Jag har inget köpsug och har inte haft det på länge.Tioåringen däremot fick sina efterlängtade Heelys (skor med hjul under)från Barnens hus och lunchen fick de äta på Frasses.Det har gått riktigt bra.Bara några små bråk men det hade kunnat vara mycket värre.
Jag börjar känna sug efter att göra i ordning badrummet uppe.Nu när man får rotavdrag så kanske man skulle passa på. Inte för att det är så roligt att renovera medan det pågår men resultatet gör det ju värt röran som följer...fast...äh..badrummer duger ett tag till men visst hade det varit sjyst att ha vitt kakel i ställer för den blåblommiga våtrumstapeten som hänger där nu tillsammans med den blåa mattan.Uack..har jag nämt att jag hatar blått i inredningen förresten?
Jag gillar verkligen Sofie Anderssons bilder och sätter in en härlig bild från hennes hemsida i dag också.Nu ska jag gå och lägga mig och jag somnar nog helt ovaggad.Sov gott.

Inga kommentarer: