torsdag 21 maj 2009

Åhej å hå

Helg och fint väder.Härligt.I morgon har jag bjudit två av mina fina jobbarkompisar på lunch.Det ser jag fram emot :).När jag var i USA så hade vi ju en vattenläcka på gården och gräsmattan och uppfarten är nu till hälften uppgrävd,en rabatt som stod i vägen för grävskopan är puts väck.Nu väntar alltså återställningen.Jag vill ha ett staket på den sidan av huset.Jag vet hur det ska se ut.Nu ska arbetet "bara" genom händerna..puh.Jag vill ha det gjort ,men det känns som att tiden för att göra det inte finns.Men om jag och gubben har ett bra samarbete med marktjänst och bygge tillsammans så går det,en spjäla i taget.

Staketet kommer att bli ungefär så här,dock inte rött..Bilden kommer härifrån
Mellansonen har en sovkompis och det gillar jag.Jag uppmuntrar alltid barnen att ta hit kompisar och fara till kompisar.Jag tycker det är viktigt och roligt.Det blev inte så sent.Vid 01 tiden kom sonen ner och bad att få sova i vår säng.Då hade kompisen redan sovit ett bra tag :).I dag åker de till kompisens stuga och sover över där.Jag köpte ett par rosa typ Converse skor för en vecka sedan och samma son upptäckte dem i går och sa;Vad coola skor.Kan jag få ta dem?..haha.Helt klart.Dessutom blir det ännu coolare eftersom de är rosa.Jag kunde inte säga nej.Dottern är på golfbanan med mannen och äldste sonen sover.Jag och minstingen ska fara och ragga och kolla på staket :).Sånt är kul..
Jag har beställt rengöringsmedel från BlacknWhite.Såna som jag har luktat på länge men varit för snål för att köpa.Nu hade de 40% på alla grejer från Isabella Smith så då slog jag till.
De ligger på Kvantum och väntar på mig.Jag är som ett barn på julafton och oj vad gott det kommer att lukta i huset.
Nu ska jag skicka i väg sonen...Ha en skön dag

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Precis ett sånt staket vill jag ha - nu på stört!!!

Låter som ett evighetsprojekt för oss:-)

Kram Maud