måndag 7 maj 2007

Hemma hos mig- nedre hallen



I kväll har jag med hjälp av min man möblerat om i hallen. Jag skrev tidigare om att jag skulle möblera om i vardagsrum och hall när jag blivit av med en gammal tramporgel från vardagsrummet. Nu är tramporgeln borta. Förra veckan möblerade jag därför om i vardagsrummet. Bilder före och efter ska jag försöka visa längre fram.Lite småsaker som tapetsering saknas där. Piece of cake (när man har en svåger som kanske har tid att göra det inom rimlig tid). I dag var det alltså hallens tur. Jag hade ett skåp stående i hallen som skulle till vardagsrummet och kunde därför inte göra nåt av rummen förrän tramporgeln försvann. Ni ska veta att det har varit år av bearbetning med denna orgel.Jag har legat lågt ett par år med den men så helt plötsligt för någon vecka sedan när jag frågade om vi VERKLIGEN skulle ha kvar den sa min man; Nä,vi har ju inte plats för den. Bäst att smida medan järnet är varmt då så nu är den all gone.=). Bilderna på spegeln före och efter tycker jag talar sitt tydliga spåk om att vitt är snyggare än betsat grönt.Jag har inte visat några hemma hos bilder tror jag på denna nya blogg. För den intresserasde finns det några på min gamla blogg. Jag ska lägga in nya bilder här också. Visar också en förstorad bild på vår gulliga brevlåda som hänger på väggen i hallen. Där förvaras en börs med våra årskort till badhuset för att ingen av min man eller jag ska ha dem i börsen i fall nån av oss vill åka och bada med pojkarna och så är den andre inte hemma och har korten i sin börs. Hänger ni med? Nu har jag lovat att masseras ryggen på min man. Det tycker jag är billigt som betalning för att han gick med på att göra sig av med orgeln. Sov gott !

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint ni har det! Och verkligen, vilken skillnad på spegelramen. Postlådan var ju superfiffigt =)

Anonym sa...

Vilken fin hall ni har!! Spegeln blev superfin :) Supermysigt!!

Anonym sa...

Det ser verkligen fint ut i hallen. Blomman och det snygga tyget är pricken över i!

Anonym sa...

Precis en sådan spegelram hade min mor och far hemma tidigare som målades om i just vitt. *S*

Anonym sa...

Absolut! Det gäller att smida medan järnet är varmt. Jag har också lärt mig det :-)

Anonym sa...

Snyggt! du har så mysigt hemma.. kul att se förändringar - gillar hemma-hos-bilder som du vet.
Kram!
Liza (Hez)

Anonym sa...

Fina hallbilder, kram Maria