måndag 11 augusti 2008

..


Nu är nu hemma från stugan där vi har varit i helgen.Det har inte varit riktigt lika lugnt som det har varit när vi har varit där under en längre tid, men väldigt roligt.Vi har haft besök både på lördag och söndag.Lördag kvällen var riktigt höstigt och kall ,bara 5 grader.Vi hade en brasa tänd sent på kvällen där korven landade för kvällsvickning omtyckt av barn och vuxna.Den avslutades med värme inne i stugan och skratt och prat. Söndagen hade vi besök under dagtid och den obligatoriska badtunnan och vedeldade bastun med dopp i bäcken efteråt är alltid lika uppskattad.
Jag börjar om att jobba på onsdag och det känns rätt okej.Skolan börjar om ca två veckor och åtminstone nioåringen har sagt att han längtar dit (och det gör moi me´).
Jag tycker alltid att det är lika skönt att gå tillbaka till det gamla vanliga igen efter sommaren precis lika mycket som jag kan längta efter ledighet när det gamla vanliga känns uttjatat =).Allt har sin tid....Det jag har börjat drömma om nu är en utlandsresa för mycket till värme har det inte varit under den här sommaren.
Jag har hittat en del nya bloggar och det är alltid lika givande.Det jag är fokuserad på nu är ORDNING och där kan denna blogg bistå med mycket.Ordning och reda!
Den länken har jag hittat hos min favoritblogg just nu Chez Larsson
Den häftiga bilden på tavlan kommer däremot från Apartment therapy

1 kommentar:

Anonym sa...

Ordning är också mitt honnörsord just nu......har tagit mej igenom lilla S´rum och garaget...mer räknar jag inte med att hinna innan vi åker. Vi åker ju om en vecka och blir borta i 15 dagar. Ska bli skönt med all-inclusive och barnklubb för precis som du säjer har det vädermässigt inte varit nån vidare sommar.....tur att det är 30grader i Burgas nu....förresten, den tavlan du visade var helt underbar! DEN hade jag velat ha!
Kram, och ha det bäst!