måndag 14 juni 2010

I grilltider med lite utrymme


Finns att beställa här
En riktigt rolig grej för de som bor i lägenhet.Härligt påfund!
Här hemma så fortskrider arbetet med utbyggnaden.Framsidan är så gott som klar.Det som saknas är taket till den överbyggda altanen.Målning av övriga sidor kvarstår.I dag börjar byggarna fixa till för att kunna börja bygga på insidan så att rummen snart står färdiga.Det är så spännande och nu är det inte sååå länge tills vi kan flytta in i nya delen av huset.Det är en hektiskt tid med en hel del fix för oss.Mannen och en kompis till honom har byggt altanen.Vi är jättenöjda med resultatet och då är det första gången de bygger en altan.Många tummar upp :)
Jag funderar på bloggens fortlevnad därav den låga aktiviteten och då spelar ju resten av livet en stor roll.Det är mycket med utbyggnad ,fyra barn och allt annat som finns i livet.Jag klagar inte utan det är bara ett konstaterande för jag känner mig otroligt priviligerad som har möjlighet att få bygga ut huset och över huvudtaget ha möjlighet att bo i hus.Tiden får utvisa hur det blir med bloggen.
Ha en skön dag!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Hej på dej! Vad kul att det går framåt för er! (det finns en viss risk att jag kanske kommer vandrande för att kolla in det irl, så småningom...
Annars funderar jag precis som du över bloggen... vi får se när jag börjar om att jobba, känns den som en belastning då, ja då kan det hända att jag lägger ner den. Blogga ska vara kul, och för mej har det varit lite som "att ha brevvänner på nytt", men om det blir ett "måste" ja, då slutar jag. Och rätt vad det är så blir det så i höst....

Men du hade gjort fint på din blogg! Gillar bakgrunden!

Och ditt tips på grillen tog jag med mej direkt, har en kompis i lägenhet så för henne vore den perfekt!

Kram på dej, ha en fin sommar ifall vi inte träffas!
//Lisa

Saras Inredning sa...

Ha! Men så smart :)

Ha en underbar fortsättning på veckan. Det är alltid bra att utvärdera och fundera ibland...

Kramkram/Sara

Sofia sa...

Vilken smart idé! Men jag vet inte om det är så uppskattat att grilla på balkongen..eller om man ens får det.. Annars vore det perfekt, för vem vill inte ha grillat? :)