lördag 16 juni 2007

Mitt kylskåp


Jag hänger på utmaningen att visa mitt kylskåp. Vad det sen säger om mig vet jag inte. Att jag har ett vitt kylskåp med barnens teckningar på kanske.. :-). I dag har det varit en lugn dag. Har sett en Beckfilm "Den japanska Shungamålningen" och råkat somna (igen) nån gång då och då under filmen. Betyget blir nja för filmen, men det var inte därför jag somnade tror jag. Snarare att detta är min jobbarhelg. Det blir ett kort inlägg. Som vanligt kan jag nog säga. Jag vet inte vad jag ska skriva om helt enkelt. Finns egentligen skitmycket att skriva om som händer i mitt och min familjs liv men jag har inte funderat ut hur jag vill/bör/ska skriva om det. Tids nog ger det nog sig men det är detta med hur personlig jag ska bli i bloggen. ........Jag funderar vidare och hoppas att ni får en trevlig lördagkväll!
Uppdatering; Jag var på loppis i morse efter jobbet och såg där en svart fladdermusfåtölj för 30 futtiga kronor och vad gjorde Lilla My? Jo, funderade och funderade om det fanns plats för den hemma och LÄMNADE den utan att köpa den. Och nu är jag ledsen i ögat för att jag inte köpte den för jag kom på var jag kunde ha den när jag hade kommit hem....buhu.
Uppdatering 2; Vilken tur att denna utmaning kom nu när vi har en ny kyl. Ni hade inte velat se den gamla. Min man hade glatt påbörjat att klä in den med grå mosaik. Snyggt men inspirationen eller vad det var försvann efter att frysen och halva kylen var färdig så där stod den då ..ofärdig och sög energi. Både ekonomiskt,gamla kylskåp är inte direkt A klassificerade, och mental energi.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar dina teckningar! Är det ett farligt monster du har där? Trevlig kväll/helg, jobba inte ihjäl dej!*kram*

Anonym sa...

Hmmm. Svår nöt att knäcka.
Men jag känner att det bor en liten djävul i dig....Du är romantisk...mmmm...vad mer då....Du tycker att lagom är bäst. (Eftersom du har lamomt med grejs på kylen...inte too much som jag har....å inte heller helt tomt....)
Nu ska jag sova!
Kram å gonatt.....

Anonym sa...

Nej. lider inte av dyslexi. Är bara så slarvig när jag skriver...orkar inte korr-läsa........=(
Ska börja med det, att läsa igenom innan jag postar!!!

Anonym sa...

30 spänn för fåtöljen! En sån gång kan man inte chansa. Hade du inte hittat nånstans att ställa den, så hade du kunnat kränga den vidare för det dubbla!

Har varit på inflyttningsfest hos arbetskamrat H ikväll. Nykter och anständig var jag, (som vanligt)fast hade väldans trevligt ändå!

Hoppas din helg har varit bra. Hälsa gubben också. Är han nå mör efter maratonarbetspasset?

Sara sa...

Hihi.. jag hade gärna sett mosaikkylskåpet :)

Men du! Hur gick det med stolen?
Åkte du tillbaka?

Anonym sa...

Vilken miss, förstår om du grämer dig. Jag är så glad över att se att fler än jag har ett vanligt traditionellt vitt kylskåp. Vet inte heller vad det säger om oss....Ha en skön söndag, kram Maria

Anonym sa...

Fina teckningar du har på ditt kylskåp. =)Och det va kul att "klicka" omkring här, för det har hänt en del sen jag va här sist. Vill passa på att önska en trevlig midsommar oxå. Kommer åka på semester om några dagar, men jag återkommer till bloggandet senare i sommar. =) Ha det så bra. Kraaaaaam

Anonym sa...

Barns konst har sin naturliga plats på kylskåpet... Det är underbart!

Anonym sa...

Självklart står det kvar. Det är bara att ta när vi har tid helt enkelt. Himla snygga teckningar det där var också! Gillar verkligen spöket/djävulen(?) :) Ha det bra! Och han hälsar tillbaka.

Anonym sa...

ahh, vi har oxå sett den filmen - nu ikväll faktiskt, men jag somnade inte framför den :)

Anonym sa...

Synd att du grämer dig över "fyndet" men det kommer säkert fler chanser!

Anonym sa...

För att inte ha något att skriva om skriver du ganska mycket =)) Förstår att du grämer dig över fladdermusen... skulle jag oxå gjort... Var också på loppis i lördags men lite senare på dagen och då var det inga fynd kvar? men däremot köpte jag blommor såklart... MYsiga kramar till dig

Anonym sa...

Skön kontrast med djävulen och solrosen :-)

Anonym sa...

Tack för kommentar.....erna=)
Vet du om det röda tyget fanns åxå????
Mina döttrar har en sån (barnslig) taklampa...skulle vilja göra kuddar till deras röda soffa.....
Såg du det i RÖTT!!
Very Important!!!!
Kramis!!

Anonym sa...

Tänkte bara önska er massor med lycka till!
Vad det gäller vet du...

Anonym sa...

Tyckte det var en kul utmaning det här med kylskåp så jag har hakat på jag med :-)

Attans, men fåtöljen... men det kan också vara besvärligt att köpa saker som man inte rymmer någonstans! Så det är ju bra att tänka efter, om än det ibland händer att man ångrar sig ;)

Kram, Sofie.

Anonym sa...

Allt väl? kram!!