lördag 5 juli 2008

Musik på Krokodil



Som jag har skrivit några gånger förr så har vi ett helt suveränt kulturkafe´här i Piteå,Krokodil.I dag var jag där och lyssnade på superb musik.Anna Vedin och Leo Holmberg med David Kreivi på trummor och Mathias Lundkvist på orgel spelade många Bob Dylan och The band musik.Har ni tid över nån dag/kväll så bege er dit. Ni kommer inte att bli besvikna.Inträdet består av en hatt där man får lägga det man tycker att det är värt och inkomsterna går oavkortat till musikerna.

8 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Jag kommer mig alldeles för sällan iväg på något...får skylla på att barnen är små ännu.Hoppas att jag blir bättre på att komma iväg när barnen ät större...

Maria sa...

är större...

Sandra / Vit design sa...

Jag ska försöka fara dit under semestern, tack för tipset! Kram Sandra

Maria sa...

Hej!
JA, vart tog värmen vägen???
Men jag är extremt pyssel och fixarsugen så nu har jag ju chans att dona på inomhus...

Sofie sa...

Ja, Krokodil är helt suveränt! Har även själv stått på scen där några gånger och sjungt och spelat piano under gymnasietiden. Himla fint ställe!

Kramar, Sofie

Anonym sa...

Lät mysigt med kulturcafé, har hört talas om det där stället, sägs vara kanonbra:)
Hoppas ni får en kanonskön och lyckad semester-resa ni med:)må solen skina!
KRAM

Anonym sa...

Hej! Jag är så avis på er som "bara kan cykla iväg" till stan.....*suck* nångång ska vi ta oss (som bofasta då, alltså) stan....
skärbrädan har jag fått av min mormor, för lääänge sen. Den har hon använt flitigt i många år efter det att hon köpte den. Trots det är den som ny!
Ja, det blev många fina saker från Gunilla, tyvärr kunde jag inte handla "inlämnade" saker för presentkortet (såg ett underbart Stig Lindberg fat som hade fått följa med hem annars!)
Ha det gott i kylan, vi funderar allvarligt på att elda i spisen! Sen ska vi mäta lite tapeter.....

Ann Helen sa...

Så gøy med en sånn kafe i byen!! Ser nedover på siden at Ernst er på tv4 om dagen, ååhh, skulle ønske jeg fikk inn tv4 her! Gjorde det før, men nå er det visst umulig! Han er jo såå flink!!
Takk for tapettips hos meg, er så vanskelig å velge!