torsdag 9 juli 2009

Teak


är ett träslag som jag gillar.Jag hittade detta toaskåp på en loppis i Luleå i förrgår.Nu har jag kastat bort det gamla skåpet som var mindre vackert.Nåt som står på min önskelista är renovering av stortoan där skåpet nu hänger.Bort med blå våtrumsmatta som ni ser i bakgrunden och in med vitt kakel med grått klinker.Precis som i vår lilltoa.Men det är långt borta med den renoveringen.
Nu har jag rensat här hemma och om vädret är bra på lördag så ska jag stå på loppis och sälja det jag vill bli av med.Bl a har jag en brun kohud.Jättefin ,men jag får den inte att passa in här hemma.Tyger och gardiner som har legat i kökssoffan där jag förvarar sånt och som jag inte har använt eller gjort något av på ett tag ska jag sälja.Sen har jag många fina tyger från bl a Marimekko som bara ligger och som jag inte ska sälja men sy gardiner och äntligen kunna njuta av tygerna.I yngsta sonen rum ska jag sy längder av Apelsin i gult.Piggt och fräscht.Sen har jag ett signerat tyg av Olle Leksell, Margret Rose, som jag inte har tordas sy i av rädsla för att förstöra tyget som jag nu ska hugga in på.Jag var på besök på favoritbutiken Magasin 14 och ägarinnan, Gunilla, sa att det är långa stygn som gäller när man syr i ett så skirt tyg.Andas...och till handling då alltså....

Inga kommentarer: